Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Na ontvangst van de bestelling en betaling via de webshop, ontvang je je bestelling binnen 5 werkdagen. Als we je pakket via pakketpost versturen, ontvang je een track&trace code. Voor grote hulpmiddelen, zoals een scootmobiel, nemen we contact op voor levering.
Kan ik een product retourneren als ik niet tevreden ben?
Ja, dat kan. Je kunt je product binnen 14 dagen retourneren, zonder opgave van redenen. Check wel even onze algemene voorwaarden!
Hoe zit het met garantie?
Op nieuwe producten bieden we 2 jaar fabrieksgarantie. Op tweedehands producten bieden we een garantie van 2 maanden. Indien je binnen de garantietermijn een probleem constateert, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Kan ik ook langskomen, bijvoorbeeld om een proefrit te maken?
Ja zeker, natuurlijk kun je bij ons langskomen. Onze openingstijden zijn te vinden op onze Contact pagina. Wil je op een ander moment komen, neem dan contact met ons op voor een afspraak. Ons adres is Lange Dreef 12, 4131 NH, Vianen.
Is de showroom bereikbaar met het openbaar vervoer?
Ja, er is een bushalte dichtbij de showroom. Bushalte Lange Dreef, Vianen. Lange Dreef 12 ligt op 90 meter (ongeveer 1 minuut lopen) van onze locatie. Buslijnen 63 en 65 stoppen daar. Vanaf Utrecht Centraal Station is het ongeveer 50 minuten reistijd met de bus. Zie voor het meest up-to-date reisadvies de reisplanner en de website van busmaatschappij U-OV.
Mijn navigatiesysteem stuurt me niet naar de juiste locatie van de showroom?
Voer in je navigatiesysteem het volgende adres in: Ir. D.S. Tuijnmanweg 1, 4131 PN Vianen. Op het moment dat je navigatie aangeeft dat je gearriveerd bent (je komt vanuit de richting A27), rijd je nog een stukje door en sla je de eerste linksaf (bordje Suzuki, NIMAG volgen) naar onze parkeerplaats. Kom je vanaf de A2, volg dan ook het bordje Suzuki, NIMAG) en neem de eerste afslag rechts. De ingang van de showroom staat aangegeven met een bord en vlaggen van Welzorg.
Kan ik ook pinnen?
Indien je via de webshop een product bestelt, kun je alleen betalen via Ideal. Als je ons een bezoek brengt en je wilt het product direct meenemen, kun je bij ons pinnen.
Kan er nog iets van de prijs af?
Nee, de prijzen zoals vermeld in de webshop zijn vaste prijzen.
Is het mogelijk om een product in te ruilen?
Nee, we ruilen of kopen geen hulpmiddelen in.
Kan ik met een persoonsgebonden budget (PGB) bij jullie terecht?
Ja, dat kan. Als Welzorg ook contractpartner van jouw gemeente is, dan moeten we nog checken welke afspraken hierover gemaakt zijn binnen het WMO contract. We willen je hier graag bij helpen. Neem hiervoor contact met ons op of vul het contactformulier van onze webshop in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Kunnen jullie ook voor mij op zoek gaan naar een specifiek hulpmiddel?
Dat kan, via onze speciale service Op Verzoek. Je kunt hiervoor het contactformulier invullen, maar je mag ons natuurlijk ook altijd bellen. We kijken dan of we het specifieke middel voor je kunnen vinden.
Verlenen jullie ook service? Bijvoorbeeld voor onderhoud en reparaties?
Met het service abonnement van Welzorg kun je zorgeloos gebruik maken van jouw hulpmiddel. Je krijgt hulp bij pech onderweg en alle reparaties worden vergoed, zowel de uren van de monteur als de noodzakelijk te vervangen onderdelen. Fietsen krijgen daarnaast jaarlijks een onderhoudsbeurt. Onderhoud en reparaties vinden bij jou thuis plaats. Klik voor meer informatie op deze link: https://www.welzorgshop.nl/service-abonnement/
Verhuren jullie ook scootmobielen of rolstoelen?
We verhuren geen hulpmiddelen.
Hebben jullie ook een winkel bij mij in de buurt?
We hebben een landelijke webshop en daarnaast een showroom in Vianen, vlakbij Utrecht (adres: Lange Dreef 12, 4131 NH, Vianen). We hebben verder geen winkels in Nederland.
Is een rijbewijs nodig voor een scootmobiel?
Nee, voor een scootmobiel is geen rijbewijs nodig.
Bestaan er rijlessen voor een scootmobiel?
Het is mogelijk om via een ergotherapeut rijlessen te volgen. Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met de zorgverzekeraar om te kijken wat hierin eventueel wordt vergoed.
Verkopen jullie ook onderdelen?
Alleen de producten die vermeld zijn in de webshop zijn te koop. We verkopen in principe geen onderdelen. Wel bieden we (zwaardere) accu’s aan, deze vind je in de productcategorie ‘overig’.
Hoe lang kan ik met een accu rijden?
Dit hangt af van het type en merk scootmobiel. Voor meer informatie kijk bij het betreffende product, we vermelden er altijd bij wat de snelheid en actieradius van het product is.
Hoeveel lucht moet er in een band?
Op een band wordt altijd vermeld hoeveel BAR/PSI er in mag. Houd er rekening mee dat de vering stugger wordt naarmate je de band harder oppompt. Als de band te zacht is, wordt je actieradius minder groot en verhoog je de kans op een lekke band. Vaak is 2,5 BAR een goede middenweg. Mocht je twijfelen, stuur ons dan gerust een berichtje, dan helpen we je verder.
Wat is de beste manier om een scootmobiel op te laden?
Dit is een goede vraag, want hoe beter je de accu oplaadt, hoe langer je er plezier van hebt. Bij dagelijks gebruik kun je het beste aan het einde van de dag de scootmobiel op de lader zetten zodat je de volgende dag weer een volle accu hebt. Teveel opladen is niet erg, maar de levensduur van de accu wordt wel korter.
Zijn jullie hetzelfde als Welzorg?
De webshop is een onderdeel van Welzorg. Voor de verkoop van nieuwe en gebruikte hulpmiddelen kun je bij ons in de webshop terecht en als je vragen hebt, kun je het beste de klantenservice van de webshop bellen. Als je een vraag hebt over een hulpmiddel dat via de gemeente/WMO wordt verstrekt, dan kun je contact opnemen met de WMO klantenservice, telefoonnummer 088 – 0016 700. En als je je vergist, is dat natuurlijk helemaal niet erg. Dan geven we je gewoon het goede nummer!
Ik heb een vraag over mijn WMO hulpmiddel, kan ik dat via jullie regelen?
Voor vragen over hulpmiddelen die via de WMO zijn verstrekt, bel je met onze collega’s van de klantenservice, telefoon 088 – 0016 700. Zij kunnen je verder helpen.
Heb ik een aansprakelijkheidsverzekering nodig?
Voor een scootmobiel heb je een aparte aansprakelijkheidsverzekering nodig. Deze moet je zelf afsluiten, want deze is niet bij de koop inbegrepen.