De vijf stappen van het adviesgesprek

Ben je op zoek naar een hulpmiddel waardoor je (weer) optimaal mobiel bent en een actief leven kan leiden? Dan ben je bij Welzorg aan het juiste adres. Of het nu gaat om een fiets, een scootmobiel of sportmateriaal wij helpen jou op weg. Wij denken graag met jou en je situatie mee. Onze adviseurs Pascal Bakker (adviseur Fietsen en Scootmobielen) & Marcel Bierman (adviseur Sport & Actief) nemen je mee in de zes stappen van het adviesgesprek.

Waar staan we voor?

Pascal: ‘Persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk. We willen jou op de juiste manier helpen door de oplossing te bieden die perfect bij jouw situatie past’. Jouw mobiliteit is het belangrijkste en daarom kijken we ook altijd wat er mogelijk is om ervoor te zorgen dat je (weer) een optimaal actief leven kan leiden.

Samen doorlopen we de volgende stappen:

Stap 1: Telefonische intake

‘Als je contact met ons opneemt via mail, het contactformulier of telefoon gaan we samen achterhalen wat jouw wensen en behoeften zijn, bepalen we vervolgstappen en kijken we welke adviseur jou verder kan helpen’.

Stap 2: Adviesgesprek/proefrit/passing

Hier gaan we als volgt te werk: ‘Bij voorkeur doen we het adviesgesprek, de proefrit en de passing in onze showroom in Vianen. Hier kunnen we verschillende varianten en modellen laten zien van onze producten en deze kan je dan ook uitproberen’. Lukt het niet om naar onze showroom te komen, dan komen wij bij je thuis of op de gewenste locatie langs om te kijken naar een geschikte mobiliteitsoplossing.

Pascal: ‘Allereerst voert de adviseur een verkennend gesprek. Dit doen we altijd onder het genot van een kopje koffie. In dit gesprek maken we een analyse van jouw situatie om uiteindelijk de juiste oplossing te kunnen bieden’. Marcel vult aan: ‘Denk hierbij aan de volgende zaken:

  • Medisch/functionele achtergrond, persoonlijke mogelijkheden en doelstellingen. Dit natuurlijk ook in overleg met uw ergo/fysiotherapeut
  • Omgevingsfactoren, zoals woonomgeving en behoefte aan meeneembaarheid  van jouw fiets, scootmobiel of rolstoel
  • Persoonlijke wensen/eisen aan het product, zoals bijv. comfort, gewicht, merk, kleur
  • Sportervaring: zowel beginnende als gevorderde sporters kunnen bij ons terecht voor een oplossing op maat

‘Op basis van deze gegevens selecteer je samen met de adviseur de beste oplossing’, zegt Marcel. Pascal vervolgt: ‘De beste oplossing kan uit meerdere modellen bestaan. Daarom zal er altijd een proefrit plaatsvinden om te kijken welk model het beste past.’ Als er begeleiding nodig is zal de adviseur daar uiteraard voor zorgen. Na de proefrit volgt de passing.

Pascal: ‘Omdat onze producten een verlengstuk zijn van je lichaam is het van belang dat alles goed wordt afgesteld. Van zitcomfort tot pasvorm’. De adviseur zorgt ervoor dat het product naadloos past en veilig, ergonomisch stabiel en goed zit.

Stap 3: Vergoedingsmogelijkheden en financiering

Als Welzorg hebben we ruim 30 jaar ervaring op het gebied van PGB, letselschade en private fonds aanvragen. Natuurlijk kan je de fiets/scootmobiel/sporthulpmiddel ook zelf kopen. ‘Wij adviseren je hier graag in en zorgen dat de adviseur alle mogelijkheden met je doorneemt’, aldus Marcel.

Stap 4: Offerte

Daarna zetten we alles duidelijk en overzichtelijk op papier in een geheel vrijblijvende offerte. Als je alle informatie en indrukken thuis nog even wil verwerken sturen we de offerte per mail of per post op. ‘Hierbij zal ook altijd de informatie die ter sprake is gekomen in het gesprek worden vermeld’, zegt Pascal. Als je tijdens je bezoek al helemaal overtuigd bent dan kan je de offerte ter plaatse ondertekenen.

Stap 5: Levering

De laatste stap in het proces is de levering. Pascal: ‘Als jouw mobiliteitsoplossing op voorraad is, maken we deze rijklaar. Hierdoor is de levertijd van jouw oplossing op maat 2 à 3 weken. Als we het product moeten bestellen is de levertijd afhankelijk van het soort product en het model. Onze afdeling binnendienst communiceert dan met jou over de voortgang van de order. Dit kan telefonisch of per e-mail’. Marcel: ‘Als we jouw hulpmiddel hebben geleverd en goed hebben afgesteld vinden we het belangrijk dat deze te allen tijde goed blijft functioneren. Daarom bieden we service-abonnementen aan. Met dit abonnement heb je 24/7 pechhulp en worden alle reparaties vergoed.’

Wij zullen altijd met je mee blijven denken om ervoor te zorgen dat jij (weer) optimaal mobiel zal zijn want wij geloven dat écht iedereen actief kan zijn.

Adviesgesprek